Hoe maak ik een snel en makkelijk dessert/toetje van kant en klare pannenkoekjes?

Ik heb nog een pakje over en wil er graag nog even wat lekkers mee maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.5K

Antwoorden (14)

Lekker met een bolletje ijs erop en wat fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak er een pannenkoeken taartje van
Pannenkoekje, laagje jam. pannenkoekje enz.
In 'taart' punten snijden, aardbei of ander fruit erop en eventueel slagroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pak 5 appels , schillen en in stukjes snijden, en bakken met een beetje boter, voeg er beetje suiker bij met kaneel, vervolgens even laten bakkken tot de appels mooi bruin zijn.beetje af laten koelen. slagroom kloppen en dan de pannekoeken vullen met een beetje appel en slagroom en dan oprollen en .....smullen maar heerlijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een scheutje (flambeerbare) drank erop, vuurtje erbij: een feest....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dun laagje rabarberconfituur
Rolletjes maken van de warme crèpes
Buitenste kant insmeren met wat vet (boter)
De oven in op 180°C
Eruithalen: bestrooien met parelsuiker
En klaar is Jan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit de Belgische keuken:

Ingrediënten voor 6 personen
-1 pak (eventueel kant en klare pannenkoeken voorverpakt)
-40 g pure chocolade
-125 g suiker
-125 g zachte boter
-2 el sterke koffie
-3 el melk
-bloemsuiker

Voorbereiding
-meng de suiker met de koffie en de boter
-leg 1 pannenkoek op een bord en smeer een laagje van de botermassa erop en bedek met een nieuwe pannenkoek
-doe afwisselend verder tot alle pannenkoeken en de botermassa verwerkt zijn

Bereidingswijze
-chocolade in een pannetje doen met 3 el melk en al roerend smeltend op een zacht vuur
-strijk deze massa dan over de laatste pannenkoek en zet in de koelkast en laat minstens enkele uren opstijven

Serveertips
-in stukken snijden en serveren met een bakje koffie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg een banaan in het midden van het pannenkoekje, strooi daar hagelslag overheen en een beetje poedersuiker, rol het op, 50 sec. in de magnetron en: smikkelen!
De hagelslag smelt en de banaan wordt een beetje zacht.

Hier favoriet toetje! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel: maak ze warm doe er kleine klontjes roomboter op en poedersuiker eroverheen. Serveren met een kopje koffie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hazelnootpasta er op smeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pannenkoekijs met fruit
Ingrediënten

■pannenkoekmix
■roomijs
■honing
■banaan
■ananas
■aardbeien
■koffielikeur

Bereiding
Bak wat middengrote pannenkoekjes en laat ze afkoelen. Laat wat roomijs zacht worden en ‘smeer’ het uit over de pannenkoek. Versnipper er wat stukjes banaan overheen en rol de pannenkoek dan op. Leg er wat verse aardbeien en stukjes ananas bij en giet over de pannenkoek een klein beetje honing. Serveer er een likeurglasje met koffielikeur bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwarm 100 gr. honing met 75 ml. water in een koekenpan.
Breng aan de kook en voeg 50 gr. boter toe; laat even doorkoken. Snijd de pannenkoekjes intussen in vierkanten en rol in elke koek een halve banaan. Leg ze in de saus en wentel ze hierdoor heen. Voeg evtl. een scheutje rum toe en
laat alles nog even doorpruttelen tot de banaan wat zachter is. Neem ze dan uit de pan en snijd ze in stukjes of helften.
Leg ze op bordjes en garneer met slagroom en wat gehakte pecannoten.

Pannekoekjes besmeren met een mengsel van mascarpone met honig verroerd en daarop aardbeien. Oprollen en bestrooien met poedersuiker. Heerlijk fris!
amc
13 jaar geleden
Doe er ijs op, rol hem op en spuit aan de uiteinden slagroom in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stapel er een paar op met vla naar smaak ertussen en giet er een sausje over, bijvoorbeeld gesmolten caramel ijs (prima dessertsaus!) of wat honing verwarmd met iets (soja)melk of een klein beetje gesmolten chocolade met een scheut 'likeur 43' (licora 43).
Hmm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vullen met gele room altijd lekker!!:)

Toegevoegd na 32 seconden:
"creme patissier''